הדרכה בארגונים היא דרך העברת מידע הטובה ביותר!


העברת מידע בין אדם לחברו מתבצעת במגוון דרכים (בדיבור, ב-SMS, במייל וכן הלאה), ארגונים, בכל הקשור למידע חיוני או רשמי, מנתבים אותם לערוצי העברת מידע ספציפיים, וזאת, על מנת לוודא, ככל שניתן, את קבלתם וקליטתם במודעותם של העובדים. כך, למשל, מזכרים חיוניים יישלחו ישירות לתיבת המייל של העובדים, ולא ייתלו, לדוגמה, על דלת המקרר שבמטבחון, כי זה מוריד מחשיבות הנושא ויש  סיכוי כי חלק מהעובדים לא יראו אותם.

 

הדרכה בארגונים בנושא גיהות תעסוקתית

כאשר ישנו צורך בהעברת מידע חיוני ביותר, שחשוב מאד כי יובן כמות שהוא, לעומקו וכהלכה, הדרכה בארגונים מהווה הדרך הטובה והנכונה ביותר להעברת מידע זה. בין אם הדרכה המיועדת לכל העובדים בארגון, ובין אם רק לקבוצת העובדים הרלוונטית, הדרכה מאפשרת לחומר המועבר להיקלט במוחם של העובדים, באופן המשלב קול ותמונה.

 

הדרכה בארגונים בנושא בטיחות בעבודה, למשל, יכולה לחלק את כלל העובדים לדרגות חשיפה שונות, כאשר כל קבוצת עובדים מקבלת את המידע הרלוונטי עבורה. לדוגמה, עובדי המשרד, אשר אינם נדרשים להכיר נהלי העבודה במעבדה, שם נזקקים לציוד מגן אישי, יקבלו הדרכה מסוג שונה מאשר יקבלו עובדי עובדי המעבדה, ואלה, בתורם, יקבלו הדרכה שונה מזו שיקבלו עובדים העובדים בשטח כגון יועצי שפכים אנרגיה וכד.

 

מדוע להדרכה בארגונים ישנה אפקטיביות גדולה יותר?

ישנן לכך מספר סיבות:

  1. הדרכות מועברות על ידי אנשי מקצוע אשר להם ניסיון רב, גם בתחום בו עוסקת ההרצאה (למשל, בריאות תעסוקתית) וגם בביצוע הדרכה בארגונים, המרצה המיומן והמקצועי, יעביר את ההדרכה באופן מעניין כולל דוגמאות, יפנה לקהל המשתתפים זאת כדי לשמור על הקשב ולבחון את רמת ההבנה של הקהל.
  2. התהליך מתבצע באופן אינטראקטיבי בזמן אמת, בשונה ממשלוח מזכר במייל, לדוגמה, שבו אין למעביר המידע אפשרות לקבל את הפידבק באופן מיידי.
  3. הדרכה המועברת על ידי בר סמכא, מומחה חיצוני בתחומו, זוכה לקשב רב יותר ולהתייחסות רצינית יותר מצד העובדים, מאשר הדרכה המועברת על ידי עובד מעובדי הארגון.
  4. הדרכות בארגונים מאפשרות לעובדים להיחשף למידע מרוכז בתחום ספציפי ובאופן יעיל הרבה יותר מאשר כל דרכי העברת המידע האחרות, מאחר והן מסננות את "רעשי הרקע" הקיימים למשך זמן ההדרכה, כך שהעובדים מרוכזים במידע המועבר ורק בו.

 

איזה סוגי הדרכות קיימים?

חברת אמירים מעבירה הדרכות הנדרשות ע"י הרגולטור בתדירות מוגדרת, בנוסף ישנם ארגונים שבנהלי הארגון מגדירים מהן סוגי הדרכות החובה, מי העובדים שיקבלו הדרכות אלה ובאישו תדירות.

בנוסף, כל ארגון יכול לבחור את ההדרכות הנדרשות לו ואת רמת החשיפה להן הן זוכות בקרב העובדים.

ישנם ימי עיון והדרכות שעוסקים בתרבות שעות הפנאי, למשל, שאליהן אין צורך לחייב את העובדים להגיע, מאחר והן מהוות בונוס נחמד לעובדים. לעומתם, קיימות הדרכות מקצועיות (לדוגמה, בטיחות במזון או טיפול בשפכים תעשייתיים) שהן בגדר חובה לעובדים הרלוונטיים.

כל הזכויות שמורות © אמירים 2022