למה ארגונומיה במשרד חשובה לכם לא פחות מאשר לעובדיכם?
ארגונומיה במשרד קשורה ישירות לתחום גיהות תעסוקתית כלומר, בריאות העובד, וככזו - היכרות מעמיקה עם תחום הארגונומיה, עם הפתרונות שהיא מציעה ועם הנקודות אליהן יש לשאוף, יכולה לחסוך לעובדיכם כאבים ואי נוחות רבה ולעיתים גם השבתה מוחלטת מעבודה.
לכם, כבעלי העסק או מנהליו, התמודדות עם אתגרים שונים כמו מחסור בכוח אדם, בזבוז משאבים, אובדן ימי עבודה יקרים וכד'. בעיות שרירים ושלד, למשל, הנפוצות אצל עובדים המבלים שעות רבות בישיבה מול המחשב, נוצרות בתהליך מתמשך לאורך זמן, אולם כשהן מופיעות, הן הופכות למתמשכות ועלויות ימי המחלה וההיעדרויות בגינן, גבוהות בהתאם.
ארגונומיה במשרד - למה, בעצם, קשה להחיל אותה?
למרות שהמודעות בשנים האחרונות לנושא גיהות תעסוקתית גוברת והולכת, עדיין, מבחינות רבות, תחום הארגונומיה המשרדית נחשב למעין "רע הכרחי", בו מטפלים בעלי העסק, לעיתים קרובות, רק כדי לצאת ידי חובתם. נדמה כי העיסוק המוגבר (והמוצדק לגמרי, אגב, שלא יהיה בכך ספק) בגורמי הסיכון המשרדיים ובסכנות האורבות לעובדי המשרד עלול להביא את התוצאה ההפוכה (או, לפחות, לא להשיג את התוצאה המצופה).
מאחר ובעל העסק הוא המתעסק בעוגת התקציב, קל להבין כי מול הוצאות חיוניות ובוערות יותר, שדרוג מערכת המחשוב, לדוגמה, נדחקות הוצאות הארגונומיה במשרד אל תחתית רשימת סדרי העדיפויות, ולעיתים קרובות, אפילו מחוץ לה.
אם נשים על כף המאזניים את הצורך המיידי במערכת CRM, למשל, אל מול מניעת סיכון מעורפל כלשהו, שעלול לקרות, אבל מצד שני, גם עשוי שלא, גישה זו מובנת לחלוטין. מאחר ואין תקציב בלתי מוגבל, הדגש מושם על צרכים וסיכונים מיידיים, ולא על משהו, שאתם בטוחים למדי שלא יקרה אצלכם. העניין הוא שזה קורה, וכאשר לא מקפידים על ארגונומיה במשרד, זה קורה בתדירות גבוהה, וגורם לבזבוז גדול של משאבים.
מחלה של עובד, בין אם היא תוצאה של אי הקפדה על הכללים ובין אם לאו, בנוסף לכאב ולעוגמת הנפש שלו -עצמו, עלולה לגרום לעסק אובדן של שעות עבודה רבות, ולהצטבר לכדי פיגור גדול בעבודה הנדרשת, אי עמידה בלוחות זמנים וכן הלאה. לכן, אתם, כמנהלי העסק או בעליו, חייבים להיות "השומרים בשער" ולמנוע אפשרות של סבל לעובדים ואבדן ימי עבודה לעסק, להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית בתחום - אמירים בריאות וסביבה, ולהעלות את סביבת עבודה לרמה נאותה בהיבטי שמירה על בריאות העובד - זה בריא לעובדיכם ומשתלם לכם!