כפתור פתיחת טופס דברו איתנו
כפתור סגירת טופס רוצים שנחזור אליכם בהקדם?
השאירו פנייתכם כאן
נווט אלינו
איזו 9001 - דרישות למערכת ניהול איכות

איזו 9001 - דרישות למערכת ניהול איכות


בכל ארגון גדול או קטן, מפעל יצרני או גוף נותן שירותים, בית חולים או בית ספר חשוב שתדעו: תקן איזו  9001 (ISO) הוא אחד התקנים המשמעותיים ביותר לארגון המודרני.

תקן ככלי ניהולי

ארגון או מפעל המטעימים תקני ISO הופכים אתה התקן לכלי ניהולי מובהק באמצעותו נעשה ניתוח מעמיק של הסיכונים לארגון בתחום בו התקן עוסק, מי בעלי העניין של הארגון ומה נדרש לשפר כדי לעמוד בדרישות התקן שכמובן כוללות את דרישות החוק. כל התהליכים בארגון מתועדים כך שתמיד ניתן לבדוק בדיעבד מה מקור התקלות וכיצד להתגבר עליהן ולשפר בהתמדה את תהליכי העבודה.

מעבר להסמכה לתקנים התהליך החשוב לאחר מכן הוא ההטמעה, הפיכת השיטה לדרך התנהלות שגרתית של הארגון, בחינת המצב באמצעות מבדקים פנימיים, הבנת התקלות ותיקונן ותרבות ארגונית של ניהול איכות.

איזו 9001 - תקן האיכות החשוב ביותר

תקן ISO 9001 עבר שינויים והתאמות רבות ובמהדורתו הנוכחית 2015 הוא נחשב לתקן הרחב ביותר שכן הוא חולש על חיי המוצר בכל שלביו

 שיפור מתמיד – הארגון שואף לשפר את שביעות רצון הלקוחות באמצעות שיפור מתמיד ויעל של המערכת, כולל תהליכי ההתאמה ללקוח ולדרישות החוק.תקן איזו 9001

הוכחה אובייקטיבית: כאן פועל ארגון איכותי

בסופו של דבר, נועד התקן להעניק ללקוח הקצה שקט נפשי וביטחון, והוא גם מספק הוכחה אובייקטיבית לצוות העסקי, לשותפים ולעולם כולו: שביעות רצון הלקוחות הוא

הליבה של הפעילות העסקית שלכם. כשהלקוח יודע שמערכת האיכות של הארגון עומדת בתנאי אבטחת איכות מחמירים לכל אורך חיי המוצר, הוא יכול להיות סמוך ובטוח שהשירות הניתן יתאם את תנאי האיכות המוצהרים.

מדוע כדאי לקבל הסמכת ISO 9001?

  • אמינות מקסימלית – כשארגון תר אחר ספק חדש, ובייחוד אם מדובר בארגון המשתייך למגזר הציבורי, חשוב להצטרף למערכת ניהול איכות (QMS) המבוססת על ISO 9001.
  • יעילות תפעולית גבוהה יותר – יישום שיטות עבודה מומלצות בתעשייה והתמקדות באיכות מפחיתה את עלויות התפעול דרמטית
  • יותר הכנסות – הסמכת ISO 9001 ממנפת את המוניטין העסקי של הארגון, ובכך מאפשרת לו להיחשף ולזכות במכרזים נוספים
  • שיפור שביעות רצון הלקוחות – ארגון שמבין את צרכי הלקוחות שלו טוב יותר הוא ארגון הממזער באופן משמעותי את השגיאות ביחסיו עם הלקוח, כמו גם מסייע לו ליהנות מחוויה איכותית. התוצאה: אמון הלקוחות במוצר, בשירות או במותג גובר משמעותית  מגביר את אמון הלקוחות ביכולת של הספק להעניק לו מוצר או שירות 
  • כושר קבלת החלטות משופר – יישום הקריטריונים העומדים בבסיסו של תקן ISO 9001 מסייע ליכולת זיהוי האתגרים עוד בטרם יתרחשו, וכך למנוע את הישנותן בעתיד
  • מעורבות עובדים רבה – באמצעות שיפור התקשורת הפנימית בארגון, אתם מבטיחים שכולם יפעלו תחת מטרות דומות וסדר יום מסונכרן היטב. שילוב העובדים בשלב התכנון לא רק משפר תהליכים, אלא בסופו של דבר גם הופך אותם למאושרים ופרודוקטיביים יותר
  • תרבות של שיפור – כינון תרבות ארגונית בה משתפרים, נעים קדימה, מפיקים לקחים מהעבר ומיישמים קריטריוני איכות חשובים העומדים בבסיסו של התקן, בסופו של דבר מסייע להטמיע מערך שיטתי של שיפור מתמיד
  • יחסים טובים יותר בין ספקים – יישום תהליכי עבודה איכותיים ומנוטרים יותר, תורם לבניית רשת אספקה יעילה יותר. הספקים שלכם ידעו זאת ומערכת היחסים העסקית ביניכם לבינם תהיה מפרה, איכותית ויעילה יותר.